Om oss

Vi är ett par som håller på mycket med släktforskning, jag Berit kanske lite mera.

Olof skötkonung och Gyllenhaal

När vi började att släktforska för några år sedan så upptäckte vi att Eno hade anor från Olov Skötkonung.
Eftersom detta var i början av våran släktforskning så blev det snabbt roligt att släktforska.

Hur började vi?

Jag gick en kurs i släktforskning för nybörjare och fick där lära mig vilka vägar man kan gå för att släktforska. Jag märkte då att det var ganska enkelt, men man får ha tålamod.

Hur fick vi fram att Eno hade anor från Olof Skötkonung?

Vi började på Enos farmor Maria Zenobia Westerberg
och kom fram till hennes morfar Anders Håkansson Fihn/Fin gick då in och googlade på det namnet "anders håkansson fin".
Fick fram att det fanns en som släktforskat redan på den personen och lagt ut forskningen på nätet. Vi kom även fram till att han hade filmstjärnor i släkten, en av dom kan ni se här nere.

www.stenbecken.se/anor/hard

www.gyllenhaal.org


När vi kom in på dessa sidor och fick se alla namn så var det roligt.




måndag 6 maj 2013

Nu har jag börjat på IT lyftet där jag kommer att få lära mig att göra hemsidor från grunden och även om bildredigering. Så senare kommer det en ny hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jake Gyllenhaal

Jake Gyllenhaal

Leta i den här bloggen